Jak przygotować wodę smakową?

Lato to czas, kiedy rośnie sprzedaż wody i kolorowych napojów. Ta pierwsza jest lepsza dla naszego zdrowia, lecz nie każdy lubi jej smak. Z tego powodu wiele osób sięga po gazowane napoje, które zawierają dużo cukru, konserwantów i sztucznych barwników. Gaszą pragnienie tylko na chwilę, a dodatek cukru szybko odkłada się w na brzuchu w postaci tkanki tłuszczowej. Jeśli chcesz skutecznie ugasić pragnienie, a przy tym cieszyć się orzeźwiającym smakiem owoców i ziół, przygotuj wodę smakową. Możliwości jest mnóstwo, więc na pewno znajdziesz coś dla siebie. Pyszne owocowe smaki docenią także dzieci. Pijąc wody smakowe nie tylko ugasisz pragnienie na długo, ale także dostarczysz sobie i swojej rodzinie wielu witamin oraz minerałów. Sprawdź nasze propozycje i pij wodę na zdrowie!

Woda z truskawkami, miętą i cytryną

Chyba każdy z nas lubi truskawki. Sezon na te pyszne owoce trwa krótko, więc powinniśmy się cieszyć ich smakiem jedząc je jak najczęściej. Truskawki to bogactwo witaminy C wspomagającej odporność organizmu, zawierają też sporo witamin z grupy B, czy zapobiegającego anemii żelaza. Owoce te usprawniają także pracę jelit, obniżają cholesterol i regulują ciśnienie krwi. Truskawki bez obaw mogą spożywać osoby będące na diecie odchudzającej i diabetycy.

Składniki:

– 1 litr wody mineralnej,

– 2 garści truskawek,

– 1 cytryna,

– dwie gałązki mięty.

Cytrynę dokładnie umyj i wyszoruj, a następnie sparz wrzątkiem. Truskawki opłucz pod bieżącą wodą i usuń szypułki. Do dzbanka wlej wodę, wyciśnij sok z połówki cytryny, dodaj pokrojone na kawałki truskawki. Drugą połówkę cytryny pokrój na plasterki i również dodaj do wody. Włóż gałązki mięty. Odstaw na około 30 minut, aby woda nabrała smaku owoców i mięty.

Woda z arbuzem i melonem

Arbuz i melon to owoce zawierające w większości wodę. Mają subtelny smak, szybko gaszą pragnienie. Działają moczopędnie, więc są dobrym sposobem na przeciwdziałanie zatrzymywaniu wody w organizmie. Dodatkowo wspomagają spalanie tłuszczu i pomagają oczyścić organizm z toksyn.

Składniki:

– 1 litr wody mineralnej,

– trójkątny plaster arbuza i melona.

Do dzbanka wlej wodę. Dokładnie umyj skórkę owoców, a następnie pokrój je na trójkątne plasterki. Możesz też pokroić miąższ w kostkę i dodać do wody. Dzbanek odstaw do lodówki na około 30 minut.

Woda z selerem naciowym, miętą i limonką

To propozycja dla osób, które lubią bardziej wytrawny smak wody. Seler naciowy doskonale nawadnia organizm i działa detoksykująco. Bogactwo witamin i minerałów poprawia wygląd skóry i włosów. Dodatek limonki oraz mięty orzeźwia i dodaje energii.

Składniki:

– trzy łodygi selera naciowego,

– pół limonki,

– dwie gałązki mięty.

Łodygi selera opłucz pod bieżącą wodą i przepuść przez sokowirówkę. Limonkę pokrój na plasterki i dodaj do wody wraz z gałązkami mięty. Odstaw do lodówki na 30 minut.

Woda z pomarańczą i grejpfrutem

Napój dla osób lubiących smak cytrusów. Woda z pomarańczą i grejpfrutem szybko gasi pragnienie i dodaje energii. Oba te owoce to znakomite źródło witaminy C oraz beta karotenu. Wiele mówi się też o właściwościach leczniczych grejpfrutów. Dietetycy polecają go także dla osób będących na diecie odchudzającej i oczyszczającej.

Składniki:

– 1 litr wody,

– pół pomarańczy,

– pół grejpfruta.

Owoce obierz ze skórki i pokrój w kostkę. Dodaj do wody i wstaw do lodówki na 30 minut.